• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Moje akwarium 30l

Witam jestem początkującym posiadaczem akwarium i zarazem nowy na tym forum dopiero rozpoczynam swoją przygodę z akwarium z góry za wszystkie błędy przepraszam.
Więc tak zakupiłem akwarium 30l wraz z pokrywą i oświetleniem 15w do tego grzałkę z termostatem, filtr wewnętrzny z deszczownicą i termometr. W akwarium planuję trzymać 8 neonów innesa wiem że zostanę zaraz skrytykowany że to mały baniak ale podam linki do poradników gdzie piszą ze spokojnie 30l wystarczy trochę się już naczytałem. http://www.petpublications.pl/index.php?...sodkowodne
http://akwanet.pl/poradnik/dobieramy-ryby-do-zbiornika
Dalsze prace wykonałem tak umyłem cały baniak i sprzęt zwykłą wodą przepłukałem i rozsypałem jakieś niecałe 5kg żwiru skośnie tak ze z tyłu akwarium jest grubiej. Następnie ułożyłem Lignity i przywiązałem do nich mech ułożyłem kilka ciemnych kamieni dla ozdoby i dokoła posadziłem Microsorium x 3 oraz włożyłem korzeń dębowy o ciemnej brawie. Wszystko zalałem wodą <10 litrów wody demiralizowanej i jakieś 16-17 litrów wody z kranu która stała jakieś dwa dni> na taflę wody ułożyłem 3x Limnobium i włączyłem filtr i grzałkę ustawioną na 24 stopnie. Akwarium stoi tak już 4 dzień bez ryb czekam aż będzie gotowe czyli za jakieś 3 tygodnie nie dodaje żadnych dodatków do wody jedynie dodałem kilka kropel garbników w płynie .
Teraz pytania.
Kiedy powinienem podmienić wodę po raz pierwszy ?
Czy coś zrobiłem zle i trzeba to poprawić lub coś dodać lub ując?

Tak jak wspominał przedmówca póki co nie masz po co podmieniać wody. Grzałka też niech sobie odpocznie, roślinom nic się nie stanie jak będzie 20 stopni a nie 24. Jeżeli nie będziesz sobie radził z glonami to dodaj trochę szybko rosnących roślin, jak moczarka czy rogatek.

Dzisiaj przyszły moje testy PH i zrobiłem test wody w akwarium i wyszło mi 7,5ph a chciałbym uzyskac 6,5 a nawet 6 ph.