• 10 Głosów - 3.1 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[112 l.] Low-Tech Tyberiusza (2.10)

Witam.

Jestem początkującym akwarystom, ale jak czegoś potrzebowałem, pytałem tutaj na forum i mi pomogliście przy wyborze filtra, podłoża itp Wink

Akwarium kupiłem ponad 3 miesiące temu, ale nie było czasu się tym zająć, teraz dopiero mam więcej czasu.

Akwarium
128 litrów proste.

Filtracja
AquaEl Fan 3 Plus

Robi niezły kocioł w akwarium i chyba go trochę przykręcę Smile

Grzałka
Z termostatem 150W
Ale na razie odłączona, bo woda ma 26 stopni

Oświetlenie
Standardowe 2x 18W Philips

Podłoże
Piasek kwarcowy biały 20 kg

Roślinki
Cryptocoryna lutea
Ludwiga Natan
Ehinodorus Green ocelot
Lileopsis

i coś jeszcze, kartka z nazwą odpadła Smile

Wszystko zostawiam na 3 tygodnie, niech dojrzeje.

Korzeń kupiłem w zoologicznym, 22 złote dałem, póki co to go już wygotowałem raz, teraz gotuje się drugi raz w roztworze soli, później do wody go i zobaczę, czy zatonie.

Co do przeźroczystości wody, to na razie jest mętna, ale to się raczej z czasem zmieni Smile

Czy roślinki będą tak docelowo to nie wiem, pewnie coś zmienię. Nad obsadą pomyslę, mam jeszcze czas Wink

Tła jeszcze nie ma, ale będzie czarna Fototapeta.

Acha, no i pełno bąbelków od chloru, da się coś z tym zrobić, to ustąpi, czy trzeba z tym walczyć?

Proszę o wszelkie sugestie i pozdrawiam!

Przymiarka korzenia:

Akwarium po zalaniu:

Korzeń gotowany:

Witam.
Co do bąbelków to się nie martw Smile Mętna woda też ustępuje po 3 dniach ;]
Jak dobrze usadzisz ten korzeń i dokupisz troszkę roślin to będzie chyba ok.
A podaj wymiary akwa bo to może standard czyli 112 l .

Roślinki już delikatnie przesadziłem i teraz panuje nieco większy ład, ale dopiero jak włożę korzeń i nie będzie miał ochoty wypłynąć to jeszcze się zobaczy czy jest ok Wink

A akwarium to 80 x 40 x 40 cm, V brutto 128 litrów, szkło 6 mm.

spoko się zapowiada!
dodaj korzeń i będzie ok.

No więc tak, za naradą dokupiłem kilka koszyczków tego, co już mam.