18.01.2012, 20:09
Witam Wszystkich dojrzałych akwarystów, jestem tu nowicjuszem i chciałbym uzyskać trochę ważnych dla mnie informacji.
Mój osprzęt:
- akwarium Brillux Power-80 112l
- pompka AQUA SZUT _ FILTR TURBO 750N _(80-200L)
- FILTR ZEWNĘTRZNY HW-302 + ceramika + zeolit + węgiel aktywny
- oświetlenie oryginalne T5 24W ( w trakcie wymiany na: 24W (55cm) PHILIPS Aquarelle 10000K + 24W (55cm) PHILIPS MASTER TL5 865 6500K)
- podłoże: AQUA ART SUBSTRATE ll 5,4kg CZARNE x2 + moskitiera + żwirek czarny 3-5mm
Co mam do wykorzystania:
- NAWÓZ ***GTDW*** KULKI glin-torf z CO2
- Nawóz AQUA GAINER dla roślin akwariowych z makro i mikro elementami.
- Nawóz dla roślin Green Plants.
- PLANTA GAINER Ferro+ 500ml żelazo Aqua Art
- KALIUM 500 ml EasyLife POTAS w płynie K
- Uniwersalny nawóz ProFito 250ml EasyLife
- EASYCARBO 500 ml easy carbo EasyLife CO2
- JBL Denitrol Biostarter
Parametrów wody kranówki nie mogę podać gdyż dopiero zamówiłem testy.
Nastawiam się na mala hodowle roślin mało wymagających.
Wolałbym się od Was dowiedzieć kilku rzeczy dotyczących startu zbiornika.
Czy pod substrat użyć tych kulek GTDW gliniano torfowych czy ewentualnie zostawić na później?
Po zalaniu zbiornika i zasadzeniu roślin użyje Biostartera ,wiem ze zbiornik dojrzewa jakieś dwa tyg. Czy w tym czasie mam dodawać potas, carbo, żelazo itp? Jeśli tak to w jakich proporcjach i jak często? Rano czy wieczorem?
Oświetlenie czytałem ze od początku jakieś 5-6godz/dzień a później dodawać aż osiągnę 10-12godz/dzień?
Mógłby mi ktoś obliczyć lub podać zbliżone dawki podawania nawozów, potasu, CO2 i żelaza bo niezbyt wiem jak to zrobić za pomocą kalkulatora?
Wiem ze bez testów się nie obejdzie bo muszę sprawdzać parametry wody ale na początek chciałbym znać jakieś dawki które wy stosujecie przy nowym akwarium.
Woda będzie 100% kranówka odstana na 24h we wiaderkach.
Dziękuje z góry za odpowiedzi i za Wasza pomoc. Zależy mi na tym żeby od początku czegoś nie popsuć.