• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

glonojad
#1

- temperatura wody: wymieniałem niedawno i aktualnie 16oC
- czym karmimy rybki oraz ile razy dziennie: daje mu codziennie 1 tabletkę GREEN ALGAE WAFERS z firmy tropical
- jak często i ile podmieniamy wodę w akwarium: co 2 tygodnie około
- dokładny opis choroby: wczoraj w nocy zaniepokoił mnie stan glonojada.plywal do góry brzuchem na środku akwarium. Zauważyłem także u niego czerwone zadrapania/rany na brzuchu.dzisiaj rano już pływa normalnie po ścianach tylko jest jakiś przestraszony i w miejscu gdzie była rana trochę spuchł Sad nie wiem co może być przyczyna jego stanu bo jestem początkującym w akwarystyce
- pojemność akwarium: 25l
- obsada ryb w akwarium: welonek,glonojad
- jakie preparaty chemiczne były dodawane ostatnio do wody: mfc od tropicala i błękit z pph sum
- podanie stężenia NO2, NO3, pH itd.


zdjęcia zrobione wczoraj







sorry za jakość
#2

Kolejny temat typu "rybki zdychają pomocy"
proponuję zacząć trochę poczytać o akwarystyce a później się za nią brać.

Najlepiej oddaj te ryby, masz dla nich za małe akwarium, glonojad pewnie zdycha z powodu zbyt niskiej temperatury...
#3

w sklepie mi powiedzieli ze potrzebują temp powyżej 20oC no i tak też wyczytałem na stronie jakiejś.
to przez temperaturę ma takie czerwone zadrapania i obrzęki ?
#4

Jeśli ma zadrapania, to na pewno spowodowane mechanicznie, czyli np. przez inną rybę, złe podłoże, itp...
#5

Zacznę od tego, że w twoje akwarium nie nadaje się dla żadnej z tych ryb, wymagają znacznie większego litrażu. Jeżeli nie możesz sobie pozwolić na większy zbiornik to te ryby należy bezwzględnie oddać (oczywiście po wyleczeniu) a kupić coś odpowiedniego to twojego litrażu.