• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Blyksa auberta gnije
Sad 

Nie wie Ktoś może dlaczego rośliny gniją mam z 60 sztuk Blyksa auberta
rośliny nagle zaczęły żółknąc i gnić daje im nawóz mulitimineral ale nie wiem czy to nie od niego zachorowały czy to możliwe??

Możliwe, ale najprawdopodobniej mają za mało światła. Powiedz jaki masz dokładnie zbiornik (wymiary) podłoże, parametry wody, jakie ryby, ile, co to jest za nawóz dokładnie i przede wszystkim jakie masz świetlówki

Dzięki, że ktoś sie mną zainteresował mam akwarium juz z 6 lat nigdy nie miałem problemów . Mam 3 halogeny w akwarium są rybki takie jak z 100 gupików pawich oczek, 4 zbrojniki niebieskie, 2 gurami .
Akwarium
ma 100l

Hmm.. no i nie wiem co powiedzieć bo nie mam doświadczenia z oświetlaniem akwarium halogenami, podobno mają nieciekawe widmo jeśli chodzi o rośliny i emitują też ciepło, 4 to może być za mało do 100 l. Nadal nie wiem jakiej wysokości jest Twoje akwarium a to może być bardzo ważna sprawa.
Nie wiem też nic o podłożu jakie stosujesz i jak gruba jest jego warstwa.
Co jest napisane na nawozie , który stosujesz ?
Roślina która Ci gnije ma dość duże wymagania świetlne, na Twoim miejscu zdecydowałabym się na mniej wymagające rośliny
Tu masz co nieco o Twojej roślince : http://akwa-mania.mud.pl/rosliny/blyxa%20a.html

Musisz napisać podstawowe informacje o zbiorniku.
Możesz zacząć podawać CO2... tylko do tego potrzebne jest dobre światło, bo bez światła to nie ma sensu Smile

eh nie stosuje żadnych urządzeń do pomiaru ph itp,na dnie akwa leży tylko grysik ,nie używam też co2 akwa ma wymiary 80szerokości,40 grubości i chyba 60 wysokie a i jeszcze warstwa nie jest zbyt gruba ale korzenie nie wystają