10.07.2008, 23:05
Witam serdecznie.
Na początek, troszkę wbrew regulaminowi, bardzo szybki rachunek sumienia. Akwarium mam od 9 lat, od tego też czasu nic nie było w nim zmieniane, po prostu rybki miały swoje życie, ja miałem swoje, a nasze drogi łączyły się tylko podczas karmienia i wymiany wody. Można powiedzieć że był to taki mój kaprys z dzieciństwa, który szybko mi się znudził, do wczoraj
Dlatego od razu mówię, w kwestii akwarystyki jestem kompletnym "laikiem". Do rzeczy.
Akwarium ~~60L
Wymiary: 60*33*30
Oświetlenie: Sylvania 1x15
Filtracja: Aquaclear Mini 378l/h+"Brzęczyk" Elite 800
Ogrzewanie:Aquael 50W
Fauna:
6xMieczyk
4xGupik
2xSkalar
1xZbrojnik niebieski
Flora:
Nie mam zielonego pojęcia co to za krzak
Podłoże: Żwirek+kilka kamyczków znad morza(które stały się przyczyną wymarcia połowy zbiornika)
Dekoracje:Jak widać na zdjęciach
Gdyby nie instrukcje i pudełka to nigdy bym nie poznał specyfikacji

I teraz jak sprawa wygląda
Otóż jak już mówiłem rybki przez ostatnie 9 lat żyły sobie na własną rękę(w kwestii osobników, roślinności i dekoracji). Dokładnie wczoraj rozbiło mi się akwarium, więc trochę z przymusu wybrałem się do akwarystycznego po ciut większe, zmierzyłem pokrywę(kupiłem dopiero w trzecim, bo wszędzie sprzedają tylko framset akwarium+pokrywa). Pomijając to że i tak okazało się za duże i ledwo zmieściłem pokrywę, kupiłem przy okazji 2xskalarka + 2xPawie oczka(czy to normalne płacić za sztukę 4 zł? Czy to aby nie zdzierstwo?).
W każdym razie w czym rzecz. Nie podoba mi się totalnie Flora, aczkolwiek fakt faktem, iż te rośliny nie wymagają kompletnie żadnej opieki. Jakieś propozycje nt. tego co można by tu posadzić? Coś prostego, co nie wymagałoby dużej wiedzy na tego typu tematy.
Druga sprawa, to czy wrzucenie Mieczyków i Skalarów do jednego "worka" to dobre posunięcie? Bo niezbyt za sobą przepadają, największy Mieczyk lubi je podgryzać(i zżerać cały narybek Gupików). Może okroić trochę ich władzę w moim akwenie(patrz: oddać kilka komuś?)