• 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

powrót po latach-prośba o pomoc
#1

To mój pierwszy post na forum więc na początek-Witam wszystkich szanownych akwarystów.

Choć co prawda nie jestem nowicjuszem, bo jako nastoletni chłopak dobre kilka lat fascynowałem się i zajmowałem w praktyce akwarystyką, to mówiąc wprost- wypadłem z obiegu. Jestem bardzo zaskoczony jak od czasu mojej młodości zmieniła się technika i podejście do niektórych zagadnień.

Ale konkretnie:
Przygotowuję się do urządzenia nowego akwarium
60x30x33 co daje szkiełko o pojemności 60 l.

w zestawie który do mnie idzie znajduje się (wydawać by się mogło) wszystko co do urządzenia akwarium jest potrzebne.
Przewertowałem jednak literaturę i niniejsze forum i rodzi się we mnie kilka pytań:

Idea jest taka aby w zbiorniku była duża liczba roślin.
co do ryb- karpieńcokształtne- Gupiki, Molinezje, Zmienniaki, Mieczyki i wszelkie ich wariacje.

czy świetlówka z allegrowego zestawu o mocy 15w barwa dzienna standardowa będzie wystaczająca?

filtr z zestawu to model 111B hanza- da radę?

czy zwykły żwirek akwariowy (jak to było kiedyś) nie jest już wystarczającym materiałem dennym, by zapewnić wzrost roślinom?

no i wreszcie: Sporo naczytałem się o bakteriach na start. Czy to konieczne? jesli tak co polecacie?

i czy moze jest coś o czym przy zakładaniu akwarium powinienem pamiętać, a nie poruszyłem danego zagadnienia w powyższym poście?

dziękując za ewentualne odpowiedzi pozdrawiam całe forum.
karred
#2

Na starcie popełniłeś duży błąd. Kupiłeś gotowy zestaw. Ta hanza będzie sporo za mała. To chińczyk i jego wydajność trzeba brać sporo z przymrużeniem oka. Przy bardzo małej obsadzie jest szansa, że sobie poradzi, ale nie wiadomo czego się nie spodziewaj.
Na 60l zmienniaki i gupiki będa jak znalazł, na molki i mieczyki trochę za małe.