• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[72l -ogólne] Pierwsze akwarium

Witam. Założyłem swoje pierwsze akwarium i w związku z tym, że jestem laikiem i założyłem je głownie po to, aby dopiero zebrać doświadczenie chciałbym prosić o uwagi i rady bardziej doświadczonych akwarystów.

Zdjęcie zrobione 21 lipca. Woda lekko zmącona po dodaniu kilku roślin.

Zbiornik:
60x30x40

Oświetlenie:
-15W T8 4500K
-odbłyśnik (jeszcze nie zamontowany)

Filtracja
- HJ-722 600l/h (ustawiona na 200l/h)

Ogrzewanie
-grzałka z termostatem 75W

Flora:
-nurzaniec
-żabienica
-kryptokoryna
-microsorium
-anubias
-gałęzatka
-mech jawajski

Fauna (planowana):
-10 neonów innesa
- 6 otosków
- 3 kiryski pstre
- krewetki red nose
- ewentualnie dodatkowo para pielęgniczek ramireza

Akwarium zalałem 18 lipca. Woda 1/3 osmotyczna, 2/3 kranówy. Podłoże floran aquabase średnio 3 cm + na wierzch czarny żwirek kwarcowy 1-3mm też średnio 3 cm + niewielka ilość białego piasku malawi. Tło czarne strukturalne i kilka skałek. Temperatura wody na 25-26 stopni C bez grzania. Oświetlenie od 8.00 do 12.00 i od 16.00 do 22.00. Krewetki zamierzam wpuścić 1 sierpnia, tydzień później otoski i kiryski,a po kolejnym tygodniu neony.
Pozdrawiam

Nie jest źle ale mi osobiście nie podobają się duże rośliny typu żabienice. Nie zastanawiałeś się nad ulepszeniem oświetlenia? Mógł byś posadzić drobnolistne roślinki, które na pewno zwiększyły by optycznie zbiornik. Poza tym masz świetne kamienie ( wyglądają mi na dragony), które obsadzać mchami jest zbrodniąSmile Jak dla mnie przydał by sie tez jakiś fajny rozgałęziony korzeń typu japońskiSmile PowodzeniaSmile

Nie tylko Tobie się nie podobają. Mnie również. Póki co staram się blokować glony. Planuję dołożyć T5 24W 10000k, ale jednocześnie dołożyć CO2 i nawożenie. Wówczas wymienię rośliny. Dam sitowie drobne i roślinki drobnolistne.