11.01.2010, 01:30
Witam, jestem nowym, początkującym akwarystą do tego niestety studentem więc nie dysponuje zbyt dużymi środkami pieniężnymi ale robię co mogę więc liczę się z tym, że na pewno popełniłem wiele błędów i liczę na waszą pomoc oraz opinie.
Wracając do głównego tematu - zbiornik 25L 40x25x25cm został założony pod koniec listopada 2009 roku, dojrzewał ok. 2 tygodni po czym zostało do niego wpuszczonych 15 sztuk krewetek Red Cherry, teraz jest ich dużo więcej więc nie jestem nawet w stanie podać dokładnej ilości. Jadąc na święta do domu zostawiłem akwarium na ponad dwa tygodnie w rękach sąsiadki, która została poproszona o zapalanie i gaszenie światła, dlatego też nie panowałem nad rozrostem roślin przed ponad dwa tygodnie.
Zbiornik czeka na przycinkę a raczej na bardzo poważny restart.
Kilka szczegółów o baniaczku:
-Sprzęt:
*Akwarium: 25L 40x25x25cm
*Filtracja: Kaskada Atman HF-0100
*Ogrzewanie: Brak
*Oświetlenie: 1x świetlówka 11W Osram
*Stary dobry prymitywny napowietrzacz
*Podłoże: Aqua Substrate I
*Nawożenie: Rataj Colour Fe+
-Flora:
*Mech jawajski
*Kryptokoryna
*Anubias nana
*Microsorum pteropus
*Moczarka kanadyjska
*i szczerze... reszty nie znam nazwy
-Fauna:
*początkowo 15 sztuk Red Cherry
*obecnie xxx sztuk Red Cherry gdyż samice non stop rodzą oraz na nowo noszą jajeczka.
*Bojownik, który czeka na wpuszczenie do baniaczka, na razie jest odseparowany aby nie zrobił sobie śniadania z młodych redek.
ZDJĘCIA
Tu muszę od razu przeprosić za słabą jakość, ale zdjęcia robione były telefonem, gdyż nie posiadam lepszego sprzętu na dziś dzień niestety.
*Surowe
*Zasadzone szczepki
*Rozwijające się rośliny
*Gdy wróciłem po świątecznej przerwie z rodzinnego miasta zastałem w akwarium istną dżunglę, jak widać sąsiadce należy się jakieś dobre winko za dobrą robotę
*Bojek - Dżejson, który czeka na dzień w którym zostanie wpuszczony do swojego akwarium, bo to z myślą o nim był zakładany ten baniak.
*Krewecie wcinające świeżego ogóreczka