1
Chciałbym w końcu zabrać się za moje akwarium. Ostatnio nie miałem dla niego czasu. Wymiary (mierzone linijką) to ok 40x22x28(h) . Oświetlenie - energooszczędna żarówka (identyczne mam w żyrandolu). Ogrzewanie - brak. Filtr - nie znam się - widać na zdjęciu. W akwarium mam plagę ślimaków i czarnej narośli (widać na zdjęciach). Rybki i krewetki czują się raczej dobrze (od ponad roku żadna rybka nie zdechła, jedna krewetka popełniła samobójstwo wychodząc po kabelku od filtra i zasychając na podłodze). Chciałbym pozbyć się ślimaków i tych czarnych narośli. Najlepiej wyrzucić wszystko z akwarium i kupić nowe - bez jaj ślimaków i zarodników czarnych narośli. Roślinki, które widać na zdjęciu są sztuczne. Prawdzie zostały pożarte przez czarną narośl (która teraz zabrała się za zjadanie plastiku). Planuję odłowić rybki i krewetki, wyrzucić zawartość akwarium, wyczyścić porządnie filtr i potraktować akwarium i filtr jakimś środkiem chemicznym, który zniszczyłby wszelkie ślady po ślimakach i narośli. Po ostatniej wymianie zawartości ślimaki zmartwychwstały a narośl się odrodziła :/
I tutaj proszę znawców o rady - co kupić, co wyrzucić, jak i czym czyścić, co robić. Może nawet macie propozycję/wizje co do konkretnego wystroju, który ładnie by się tutaj skomponował (łącznie z tapetą z tyłu).
http://i48.tinypic.com/34sjfxy.jpg
http://i48.tinypic.com/w7hfuq.jpg
http://i48.tinypic.com/235ndf.jpg
http://i45.tinypic.com/6ftbnq.jpg
Zmiany chronologicznie:
11.12.09
12.12.09
14.12.09
15.12.09
17.12.09 - to już chyba ostateczna wersja
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.12.2009, 20:25 {2} przez
bobobox.)
7
Witam akwariumek troche malitki wiec postarał bym się o minimum 112l to tak na początek dobry zbiornik który sam posiadam