• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Akwarium 60l, mile widziana pomoc ;)

Witam.
Otóż mam akwarium 60 l, jestem dość długim posiadaczem tego podwodnego świata, lecz przyznam się szczerze, że nie skupiałam się za bardzo nad odpowiednimi warunkami.Ale uwaga! Zamierzam oczywiście to zmienić.Otworzyły mi się oczy gdy spostrzegłam, że rośliny wyglądają jakby przeszło przez nie tornado i powystrzępywało liście.Do tego strasznie wolno rosną. Ryby... nawet jakoś im się tam żyje, z gupikami tylko problem, a mianowicie poobgryzane ogonki, zupełnie nie wiem czy to właśnie obgryzione czy może zaatakowała je jakaś paskudna choroba... Marzę o akwarium, obfitym w piękne rośliny, zdrowym pełnym szczęśliwych rybek.NIe znam się jak już wcześniej pisałam i nie za bardzo mam się czym popisać jeśli chodzi o dysponowaną kwotę na tą przygodę, ale wierze, że to nadal możliwe.Wiem, że trzeba używać różnych grzałek, Co2, sprawdzanie pH, nawzy itp... Tylko to wiem, co konkretnie to nie mam pojęcia.... Mam ogromną prośbę, wierze, że jest ktoś z Was, kto ma więcej w głowie na ten temat co ja i mi pomoże... Pytania to m.in, jaki nawóz, ile stopni C, jakie pH wody, zasolenie, i co jeszcze Wam się nasuwa na myśl.Ahhh jak się rozpisałam, ciekawe kto dotarł do końca Wink Z góry dzięki :*

Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na twoje pytania. Parametry wody dostosowujemy do gatunków ryb jakie mamy/zamierzamy mieć w zbiorniku lub odwrotnie - kupujemy takie ryby, dla których nasza woda będzie odpowiednia.
Rodzaj nawożenia i podawanie CO2 zależy od gatunków roślin, które mamy/chcemy mieć, a to z kolei zależy od oświetlenia jakie mamy lub jakie możemy zapewnić w akwarium.
Następnie te rybki i rośliny muszą współgrać z wielkością zbiornika jaki posiadamy i odpowiednio dobranym sprzętem (filtr grzałka).

Napisz więc czym dysponujesz: litraż akwarium, model filtra, oświetlenie, gatunki i ilość ryb, podłoże, rośliny. Wtedy pomożemy ci to wszystko "ogarnąć".