• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Glonojad zaczął puchnąć w okolicach brzucha.
#1

Witam,

Mam do Was ogromną prośbę. Jestem 100% amatorem posiadającym od 5 lat małe akwarium 20 litrowe a w nim mojego ukochanego glonojada.
Dokładnie tydzień temu stracił apetyt i zaczął puchnąć w okolicach brzucha. Widząc co się dzieje pomyślałem że powodem jest długo (3 miesiące) nie wymieniana woda i w sobotę wymieniłem całkowicie wodę. Po poczytaniu też kilku artykułów na forum zastosowałem pełną głodówkę która trwa do teraz. Jednak to nie pomogło Sad Glonojad puchnął coraz bardziej i robił się coraz bardziej apatyczny. Wczoraj po kolejnej lekturze forów i poradników kupiłem i wlałem MFC. Od tamtego czasu nie widać poprawy. Na podstawie opisu i załączonego zdjęcia bardzo proszę o radę czy jest wogóle szansa na uratowanie mojej ukochanej rybki? Ciężko mi patrzeć jak się męczy.
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Artur


Załączone pliki Miniatury
   
#2

jaka jest długość (w cm) glonojada?
#3

Za małe akwarium i brak podstawowej opieki.
To jest już zaniedbanie, które można nazwać świadomym znęcaniem się nad zwierzętami.
Dobiłeś ją tą zmianą wody tylko.
Radzę poczytać podstawy akwarystyki zwłaszcza dotyczące dojrzewania akwarium i cyklu azotowym, oraz o wymaganiach gatunkowych ryb.
Skoro przez 5 lat nie zainteresowały Cię tak podstawowe rzeczy to może warto przerzucić się na elektroniczne zwierzątka.
Za późno zacząłeś się interesować rybką, ona teraz bardzo cierpi przez Ciebie.
FMC nie pomoże w tak zaawansowanym stadium posocznicy.
Jedyne czego możesz spróbować to Baktopur direct, jednocześnie z natychmiastową poprawą warunków akwariowych (podmień 30% wody), podaniem wzmacniających preparatów witaminowych i lekkostrawnych pokarmów opartych na spirulinie ( o ile ryba w ogóle będzie chciała coś jeść).
Ja niestety dla niej już szans nie widzę ale cuda się czasem zdarzają.

Każdy temat w tytule powinien zawierać ogólny opis problemu.