• 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

chora welonka

Witam!

moje akwarium 54l 1 welonka filtr, bez grzałki
chciałam dokupić drugą żeby nie była samotna i w środę mama mi przyniosła, ale niestety jest jakaś chora.Wpuściłam ją od razu ( teraz już wiem że to żle) ale moja welonka zaczęła ją skubać. Od początku miała bardzo przyległą płetwę grzbietową i taki czarny znaczek na niej. Dałam ją do oddzielnego akwarium (niestety kuli bo nie mam innego dodatkowego) na początku nic nie jadłą i tylko siedzi na dnie bardz rzadko próbuje się ruszyć. DZiś trochę zjadła. ma biały "dzióbek" i jakby sklejone płetwy. Nie potrafię jej zdiagnozować > Błagam pomocy, jestem początkująca !!

To że początkująca to widać. Wiesz że 'Welonki' nie są rybami akwariowymi?

Takich przypadków było na forum setki, proponuję poszukać i zastanowić się co dalej z rybkami...
http://www.akwaswiat.net/search.php?acti...order=desc

(28.01.2011, 17:17)Joanna! napisał(a):  Witam!

moje akwarium 54l 1 welonka filtr, bez grzałki
chciałam dokupić drugą żeby nie była samotna i w środę mama mi przyniosła, ale niestety jest jakaś chora.Wpuściłam ją od razu ( teraz już wiem że to żle) ale moja welonka zaczęła ją skubać. Od początku miała bardzo przyległą płetwę grzbietową i taki czarny znaczek na niej. Dałam ją do oddzielnego akwarium (niestety kuli bo nie mam innego dodatkowego) na początku nic nie jadłą i tylko siedzi na dnie bardz rzadko próbuje się ruszyć. DZiś trochę zjadła. ma biały "dzióbek" i jakby sklejone płetwy. Nie potrafię jej zdiagnozować > Błagam pomocy, jestem początkująca !!

Kup taki lek "MFC", delikatnie wyciągnij jej pyszczek z wody i wylej na nią kilka kropelek tego leku.
Jaka duża jest ta kula? Poszukaj jakiegoś słoika, może będzie większy. Jak się wyleczy to włóż ja do akwarium i zaczynaj odkładać kasę na akwarium 200l. Wiem ze teraz są małe, ale jak będą mieć 20cm to im będzie ciasno w akwarium np. 100l. Lepiej od razu kupić duże akwarium, niż wydawać kasę na mniejsze.