Akwarystyka - Forum akwarystyczne AkwaŚwiat
Obsada dla początkującego malawisty - przewrotne pytania - Wersja do druku

+- Akwarystyka - Forum akwarystyczne AkwaŚwiat (http://www.akwaswiat.net)
+-- Forum: Biotopy (http://www.akwaswiat.net/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Malawi (http://www.akwaswiat.net/forumdisplay.php?fid=21)
+--- Temat: Obsada dla początkującego malawisty - przewrotne pytania (/showthread.php?tid=6999)

1 2 3

Obsada dla początkującego malawisty - przewrotne pytania - maciej68 - 06.11.2008

Witajcie
Jestem początkującym Malawistą :-) Sporo się naczytałem odnośnie propozycji obsady dla takich jak ja. Wszyscy, jak jeden mąż, radzą na początek gatunki raczej spokojne (na przykład caeruleus, socolofi, saulosi). A ja mam przewrotne pytania, czy właśnie o to chodzi, bo:
1. Malawi raczej mi się kojarzy z dominacją, walką o terytorium itp
2. Osoby/serwisy radzące taką właśnie obsadę, wydaje mi się że próbują Malawi upodobnić do akwarium ogólnego.
3. Pyszczaki trochę lat pożyją. Nie wiem ile. Strzelam: 10? To znaczy że przez 10 lat mam być początkującym Malawistą? :-)
Proszę, wyjaśnijcie mi, dlaczego właśnie te gatunki są polecane na początek, bo chyba nie rozumiem. Może są jeszcze inne kryteria doboru, o których jeszcze nie wiem?
Maciek

RE: Obsada dla początkującego malawisty - przewrotne pytania - Jokeru - 06.11.2008

1.Są polecane tak jak napisałeś jako najspokojniejsze. Wystarczy je wpuścić i koniec. Nie mając doświadczenia z Malawi może mieć taki nowicjusz problem z bardziej wymagającymi gatunkami. Po prostu może sobie nie poradzić z tą agresją, terytorializmem. Wtedy będzie płacz, że rybki walczą, zdychają. Taka osoba nie zna tych ryb na tyle, żeby przewidzieć w jakimś stopniu ich zachowanie. Zresztą na czymś trzeba nauczyć się jeździć prawda?

2. Dlaczego? Masz ograniczony wybór pyszczaków. Nie wszystkie pyszczaki są dostępne na rynku. Dużo osób miało do czynienia z 2-3 gatunkami i cały czas je poleca Wink