Zestaw krewetkarium 128 L - prosze o opinie i porady -
szajkers - 28.12.2012
Witam planuje założyć krewetkarium 128l 80x40x40 Wypatrzyłem sprzęt ale chciał bym sie poradzić was co nim myślicie.
Akwarium 128 L float bo na opti mnie nie stać
FILTR ZEWNĘTRZNY TETRA EX 700 - chodzi mi to by był cichy
Ogrzewanie ze starego akwa grzałka z termostatem 100w
I jakaś najtańsza belka oświetleniową mam nadzieje że doradzicie mi jakąś
PRosił bym o wasze opinie dotyczace filtra, Czy jest może jakiś lepszy, richszy i tańszy czy moze założyć jakis wewnetrzny.
RE: Zestaw krewetkarium 128 L - prosze o opinie i porady -
krzysztof903 - 28.12.2012
ale salony im robisz

grzałka do wymiany, bo 100w to za mało zdecydowanie, min to 150w dla takiego litrażu.
filtr jak najbardziej, ale jak chcesz tańszy, to ciężko będzie, chyba że HW chiński.
co do oświetlenia nie pomogę, bo nie znam się aż tak bardzo na świetlówkach, ale Oskar777 na pewno ci pomoże.
RE: Zestaw krewetkarium 128 L - prosze o opinie i porady - oskar777 - 28.12.2012
Sądząc po Twoich wypowiedziach akurat można zrozumieć, że super się znasz. Na belkach się nie znam bo nie korzystam z nich gdyż mam oryginalną pokrywę z dodaną świetlówką T5. Natomiast co do grzałki to znowu bezpodstawnie polecasz mocniejszą chociaż nie wiesz jaką ma temperaturę w pokoju a jaką będzie chciał mieć w akwarium. Jak będzie trzeba podnieść o 3-4 stopnie w stosunku do pomieszczenia to 100W też wystarczy. Podstawowy przelicznik 1W/1l w większości przypadków się sprawdza (chyba, że ktoś ma 15 stopni w domu) a mniej więcej 100l wody będzie w tym akwarium po odliczeniu podłoża no i akwarium nie zalewasz przecież bo same brzegi. Co do filtra to ja jestem zadowolony z JBL e901. W miarę tani, solidny i mało prądu pobiera. Tetry wiem, że kiedyś przeciekały ale to dotyczy wersji sprzed "liftingu".
szajkers - 28.12.2012