obsada do akwarium 172 l. proszę o pomoc -
desmont05pl - 31.08.2012
Witam, jestem nowy na forum i mam na imię Karol. Już od miesiąca czytam posty na tym świetnym forum. Mam kilka pytań co do obsady. Akwarium zalałem w 27.08.2012 i teraz dojrzewa do przyjęcia rybek. Podłoże to 3cm ziemi ogrodowej i 2cm żwirku ceramicznego. Roślinki kupiłem na allegro ale już nie pamiętam nazw. Już kiedyś miałem akwarium przez 6 lat nawet z niezłymi skutkami. Miałem molinezje neonki itp.
Teraz wymarzyłem sobie taką obsadę:
- pielęgniczka żółta (Apistogramma Borellii) 1+1
- nepalka (Garra Flavatra określana też jako Panda Garra) 8szt
- Bojownik 3+1
- pielęgniczka boliwijska (Microgeophagus Altispinosus) 1+1
Ewentualnie może jeszcze kilka sztuk jakiś rybek. Może coś zaproponujecie.
Prosiłbym o opinie na temat zaproponowanego przeze mnie zestawu.
RE: obsada do akwarium 172 l. proszę o pomoc -
klosek - 31.08.2012
Nie znam się za bardzo na pielęgnicach ale znam za to bojowniki i wydaje mi się że trzymanie bojowników razem z pielęgnicami lepiej nie trzymać to są bojowe gatunki.
Druga sprawa to albo za dużo ziemi albo za mało żwiru jak dla mnie
desmont05pl - 31.08.2012
Nigdy nie miałem bojownika, ale czytałem, że jeśli samiec ma haremik to nie zaczepia innych rybek. A te pielęgniczki też są spokojne. A co do ziemi to miejscami jest więcej miejscami jest mniej

to tak na oko
justyna210199019 - 31.08.2012
(31.08.2012, 17:27)klosek napisał(a): Nie znam się za bardzo na pielęgnicach ale znam za to bojowniki i wydaje mi się że trzymanie bojowników razem z pielęgnicami lepiej nie trzymać to są bojowe gatunki.
Druga sprawa to albo za dużo ziemi albo za mało żwiru jak dla mnie
Bojowniki mają różne charaktery (podobnie jak ludzie) - są takie, które innymi rybami się nie interesują, ale są też takie, które zaczepiają/podgryzają inne ryby - zazwyczaj mniejsze bądź z długimi/dużymi płetwami jak gupiki, skalary itp.
desmont05pl - 31.08.2012