Początek 25l od podstaw -
camel9501 - 30.12.2011
Witam

jestem początkującym akwarystą i chciałbym wprowadzić zmiany do mojego 25l baniaczka

chodzi mi o zmiany roślin na żywe (najmniej wymagające) podłoża na piaskowe ale nie wiem czy rośliny mogą w takim być

obsada to 4 Gupiki 3 neonki 2 zmienniaki plamiste 1danio 1 kirys 1 glonojad
RE: Początek -
mcda-p - 30.12.2011
Oj w tym akwarium mogą być tylko gupiki. Reszta ryb wymaga większych akwariów.
Podłoże może być piaskowe, ewentualnie drobniutki żwirek. Z roślin : bacopa, nadwódka, pelia, mchy, rogatek.
BlackHawk88 - 30.12.2011
Może chociaż podaj jakie masz oświetlenie ni ile na dzień świecisz?
camel9501 - 30.12.2011
Jeżeli chodzi o Oświetlenie to zależy akwarium stoi koło okna więc cały czas ma światło

a w zimę to zależy do 20 czasami do 18 a oświetlam zwykłą lampką biórową ponieważ pokrywa się stopiła przez zbyt silną żarówkę... Wiem że te zmienniaki ,glonojad, kirys, i neony tu nie pasują ale bardzo jestem do nich przywiązany :'( a to pod ten piasek na sypać żwiru ?
BlackHawk88 - 30.12.2011
Nie syp piasku na żwir, bo i tak się wymiesza i nie będzie to ładnie wyglądać. Światło słoneczne wydaje mi się że nie jest dobrym rozwiązaniem, nie masz problemu z glonami?
Govi - 30.12.2011
Przy braku oświetlenia proponuje na początek moczarkę i anubias nana. Z obsady tylko gupiki + jakiegoś ślimaka na dno. Może być sam piasek.
mcda-p - 30.12.2011