Alternatywa zamiast żwiru/piasku - tłuczone szkło? -
Macias - 31.10.2011
Na początku chciałbym się przedstawić, witam was serdecznie
W świecie akwarystycznym jestem amatorem dlatego chciałbym zasiegnąć porady bardziej zaawansowanych forumowiczów.
Temat dotyczy podłoża jakie znajduje się w czterech szklanych ścianach.
Wpadłem na pomysł, żeby zamiast żwiru/piasku zastosować stluczke szklaną. Domyślam się, że pomysł jest szalony, ale chciałbym znać wasze przeciw. Szkło oczywiście pozbawione ostrych krawedzi, pochodzenia spożywczego, wygotowane. Czy jest szansa aby surowiec ten był na tyle czysty by mógł konkurować ze żwirem z atestem?
Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji,
maciej
RE: Alternatywa zamiast żwiru/piasku -
ZdonuS - 31.10.2011
Ja mówie nie ; ))
I domyślam się że bardziej doświadczeni tym bardziej powiedzą NIE ! ; ))
Lutaa - 31.10.2011
Może było by to dobre w małych ilościach,ale całość nie !
: )
Kaef - 31.10.2011
Witaj.
Moja odpowiedz to: Nie.
Argumenty:
-Brak porowatości
-sztuczny wygląd
-pewne obtłuczenia i pojawienie się ostrych krawędzi
-widziałeś kiedyś szklane podłoże w naturze?
Pytanie z mojej strony, po co takie kombinacje?
Kesi - 01.11.2011
Tak do tego materiałowe roślinki i szklane rybki. Będzie ślicznie

No i koniecznie ceramiczny zamek.
RE: Alternatywa zamiast żwiru/piasku - tłuczone szkło? -
akwabrw - 01.11.2011
Też jestem na nie!
PO co kombinować z jakimś szkłem które nie będzie ładnie wyglądało. (NO chyba że masz KULE to wsyp nawet takie z ostrymi krawędziami i wpuść "glonojada" skalara i co tam jeszcze chcesz.)
Kup żwir rzeczny za grosze i wsadź roślinki. Rybkom będzie dużo lepiej
Macias - 01.11.2011
Dzieki za wszystkie odpowiedzi choć nie do końca takich oczekiwałem ( nie bo nie - do mnie nie trafia ;-) )
Porowatość podłoża.
Czy jak zastosuje różne granulacje ( wielkości) ziarenek/stłuczki to problem może zniknąć? Szkło pokochodzi z kamienia kwarcowego więc przy rozdrobnieniu może nie spełniac tych samych właściwości co piasek ze żwirem?
Wygląd.