Odpowiedz  Napisz temat 
Strony (2): [1] 2 »
Odmulacz do żwiru
Autor Wiadomość
wolfik
Super Moderator
******


Postów: 356
Grupa: Super Moderatorzy
Dołączył: 10.07.2007
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #1
Odmulacz do żwiru

Kolejny gadżet z cyklu "musisz to mieć" ... pod warunkiem, ze masz akwarium trochę większe niż 40 litrów Smile

Odmulacz zwany czasami również odkurzaczem jest bardzo pomocnym narzędziem przy utrzymywaniu czystości zbiornika. Zamiast bezsensownie zlewać wodę do wiadra przy podmianach, można przy okazji odmulić dno i pozbyć sie z niego tego i owego co śmierdzi i sprawia, że woda szybciej się starzeje.
Genialne w swojej prostocie urządzenie w podstawowej wersji składa się z plastikowej rury i węża. Rurę wkładamy do akwarium, zasysamy wodę i odkurzamy Smile wciskając rurę lekko w podłoże odsysamy z niego razem z wodą zanieczyszczenia mechaniczne (kupki, resztki pokarmu itd.)
Oczywiście należy uważać, aby nie uszkodzić korzeni roślin.

Przykładowe rozwiązania:

Odmulacz trójkątny firmy Sera:


Ze względu na specjalnie wyprofilowaną końcówkę łatwia odmulanie w narożnikach akwarium.

Odmulacz Tetra z zaworem:


Bardzo fajny dodatek w postaci zaworu, pozwala zamknąć odpływ wody w momencie przemieszczania odmulacza z miejsca na miejsce w akwarium. Dzięki temu możemy dokładniej oczyścić dno wylewając mniej wody.
Ja osobiście używam w 300L zbiorniku odmulacza Tetra GC 40.
Uwaga - najmniejsza wersja GC30 nie posiada zaworu.

Inna modyfikacja to odmulacze zasilane pompka powietrza. W tej wersji nie wylewamy wody z akwarium, a jedynie płuczemy ją przez specjalny zasobnik z grubej tkaniny. Woda z powrotem trafia do akwarium, a w woreczku zbierają się zanieczyszczenia.

Odmulacz zasilany pompka powietrza:


I na koniec coś dla leniwych o grubszym portfelu - odmulacz na baterie Smile
Zasada działania taka sama jak wyżej, ale odmulacz posiada własne zasilanie i nie trzeba go podpinać pod pompę powietrza.

Odmulacz na baterie Eheim:



Oczywiście istnieje również wersja DIY Smile
Bierzemy butelkę 0,5 litra typu PET, odcinamy dno, od strony nakrętki montujemy wąż gumowy i już mamy gotowy domowej roboty odmulacz Smile


Blog zoologiczny
Krewetki w akwarium
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.01.2011 15:37 przez wolfik.)
29.01.2011 15:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
ene
Junior
**


Postów: 17
Grupa: Akwaryści
Dołączył: 02.10.2007
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #2
RE: Odmulacz do żwiru

Cytat:Uwaga - najmniejsza wersja GC30 nie posiada zaworu.

Posiada zawór zwrotny = woda sie nie cofa do akwarium, ale zakrecanego kurka na górze oczywiście nie ma. Moim zdaniem najlepszy jest ten najmniejszy odmulacz Tetry ze względu na rozmiary i łatwe manewrowanie miedzy roślinami. Kurek moim zdaniem jest całkowicie zbędny - zawsze przy odmulaniu trzymam wylot węża (żeby nie wypadł z wiadra), a gdy trzeba zakręcic to zatykam kciukiem... proste, nie? Wink

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.02.2011 12:00 przez ene.)
11.02.2011 11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
wolfik
Super Moderator
******


Postów: 356
Grupa: Super Moderatorzy
Dołączył: 10.07.2007
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #3
RE: Odmulacz do żwiru

Zgadza się, wyraziłem się nieprecyzyjnie Smile
Zawór zwrotny oczywiście jest, brak zaworu do zamknięcia przepływu wody przy przemieszczaniu odmulacza.

Ja akurat spuszczam wodę do baniaka po wodzie źródlanej, wąż jest włożony do środka więc zdecydowanie wygodniej jest mi operować zaworem w odmulaczu (wersja GC 40)


Blog zoologiczny
Krewetki w akwarium
11.02.2011 12:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
czarnyludzik
Junior
**


Postów: 33
Grupa: Akwaryści
Dołączył: 05.07.2011
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #4
RE: Odmulacz do żwiru

Witam! a wie ktos cos na temat tego odmulacza? http://allegro.pl/odmulacz-bateryjny-dl-...ml#gallery
Dopiero dzisiaj sie dowiedziałem ze istnieje cos takiego jak odmulaczWink
Zawsze wymieniałem wode w taki sposób ze biegałem z 5garczkami naraz i nalewałem wody,mój błąd.
moze dzieki takiemu cacku bedzie łatwiej.Jak ktos ma taki odmulacz niech napisze jak sie on sprawuje.
Mam 112l akwarium i w srode ide po rybki takie jak pretniki ramirezy ,a teraz mam 3mieczyki.Co ja mam zrobic zeby one mi nie wyskoczyly z akwarium?bo nieraz jak wymienialem wode to wyskakiwały mi a jak bede miał wieksza obsade to jak tak wszystkie zaczna wyskakiwac to cięzko bedzie.Pokrywe mam troszeczke za małą po bokach i z tyłu jest ok.1cm szpara i dzięki temu nie skrapla mi sie ale do rzeczy,czy wam tak wyskakują rybki?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2011 23:33 przez czarnyludzik.)
08.07.2011 23:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Norka1990
Użytkownik
***


Postów: 215
Grupa: Akwaryści
Dołączył: 21.05.2011
Status: Offline
Płeć: Kobieta
Post: #5
RE: Odmulacz do żwiru

(08.07.2011 23:15)czarnyludzik napisał(a):  Witam! a wie ktos cos na temat tego odmulacza? http://allegro.pl/odmulacz-bateryjny-dl-...ml#gallery

Jak zakładałam akwarium to kupiłam ten właśnie odmulacz, ale zdecydowałam się na piasek jako podłoże i nie przydał mi się. Ogólnie teraz uważam, że to strata pieniędzy - odchody możesz odessać wężykiem.
Cytat:Mam 112l akwarium i w srode ide po rybki takie jak pretniki ramirezy ,a teraz mam 3mieczyki.Co ja mam zrobic zeby one mi nie wyskoczyly z akwarium?bo nieraz jak wymienialem wode to wyskakiwały mi a jak bede miał wieksza obsade to jak tak wszystkie zaczna wyskakiwac to cięzko bedzie.Pokrywe mam troszeczke za małą po bokach i z tyłu jest ok.1cm szpara i dzięki temu nie skrapla mi sie ale do rzeczy,czy wam tak wyskakują rybki?
Mieczyki są za duże do akwarium 112l... Proponuję je oddać wtedy nie będą wyskakiwałySmile A ogólnie to dobrze zrozumiałam, że wymieniasz całą wodę?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.07.2011 09:52 przez Norka1990.)
09.07.2011 09:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Kesi
Weteran
*****


Postów: 2,837
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: 21.12.2004
Status: Offline
Płeć: Kobieta
Post: #6
RE: Odmulacz do żwiru



Tego nie polecam, trzeba by chyba siedzieć z głową w akwarium cały dzień, żeby tym coś odmulić. No chyba że ktoś ma 6l akwarium z krewetkami.


Każdy temat w tytule powinien zawierać ogólny opis problemu.
Pisz poprawnie !


Od czasu stworzenia Internetu ruch obrotowy Ziemi jest przede wszystkim napędzany przez zbiorowe obracanie się nauczycieli języka polskiego w grobach.
09.07.2011 13:17
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Ogarzysta
Junior
**


Postów: 26
Grupa: Akwaryści
Dołączył: 23.05.2011
Status: Offline
Płeć: Mężczyzna
Post: #7
RE: Odmulacz do żwiru

Kupiłem w akwarystycznym taki właśnie odmulacz za 10zł. Odmulam nim akwa ~85l. Trzeba być świadomym trzech spraw:
1) Puszcza drobne syfy (zanim się "skarpetka" przytka)
2) Nad odmulaniem tzeba spędzić kilkadziesiąt minut, a efekty i tak mogą być nie do końca zadowalające
3) Ma funkcję wyznaczania półmetka odmulania-zaczynają boleć plecy (przynajmniej mnieWink


Ogarzysta
10.07.2011 12:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
czarnyludzik
Junior
**


Postów: 33
Grupa: Akwaryści
Dołączył: 05.07.2011
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #8
RE: Odmulacz do żwiru

NORKA1990: tak,ale teraz bede tylko podmieniał z dna.A cos ogólnie o tym odmulaczu? jak gdziała itp

12.07.2011 22:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
delfin27041998
Nowy
*


Postów: 2
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: 02.08.2011
Status: Offline
Płeć: Unknown
Post: #9
RE: Odmulacz do żwiru

który "odkurzacz" według Was jest dobry, w miarę nie drogi i który byście mi polecili ?

02.08.2011 20:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Kesi
Weteran
*****


Postów: 2,837
Grupa: Zarejestrowani
Dołączył: 21.12.2004
Status: Offline
Płeć: Kobieta
Post: #10
RE: Odmulacz do żwiru

Zależy do jakiego akwarium ma być ten odmulacz.


Każdy temat w tytule powinien zawierać ogólny opis problemu.
Pisz poprawnie !


Od czasu stworzenia Internetu ruch obrotowy Ziemi jest przede wszystkim napędzany przez zbiorowe obracanie się nauczycieli języka polskiego w grobach.
09.08.2011 10:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Strony (2): [1] 2 »
Odpowiedz  Napisz temat 

Pokaż wersję do druku
Wyślij ten temat znajomemu
Subskrybuj ten temat | Dodaj ten temat do ulubionych
 
  • 0 Głosów - 0 Średnio

Skocz do:
Witajcie